söndag 17 juni 2012

Ny kyckling i Kyllingaröd

Nu är ett av två ägg kläckt! En bedårande söt kyckling mötte oss i fredagseftermiddag och nu går vi och väntar på att ägg nummer två ska kläckas. Tyvärr blev det andra ägget lämnat av hönan idag då kycklingen hoppade ur redet och ville upptäcka världen. Då var ju hönan tvungen att följa efter och hålla reda på det lilla livet. Som väl var har en annan höna "torr ruvat" i redet bredvid, så vi stoppade snabbt ägget under henne istället vilket hon såg ut att bli väldigt nöjd över!






Linn har haft säsongsavslutning på ridningen och det var självkart jympkhana som var innehållet på den sista lektionen innan sommaruppehållet.
Om man ska hitta ett äpple enbart med munnen i en tallrik med vatten och sedan direkt ner i mjölet för att hitta sockerbiten så blir man så här fin!


Jag kan även berätta att Ironman i Kalmar har blivit fullt!! Åhhh, vad skönt tänkte jag.....då kan jag släppa dom tankarna! Jag har ju den senaste tiden slitits mellan feghet och mod. Men nu när det blivit fullt så kan jag ju säga till alla som undrar varför inte jag är med i startlistan, att jag inte alls är en fegis (?) utan jag HANN helt enkelt inte att anmäla mig innan det blev fullt!! ( I nästa uppdatering på Ironman:s hemsida upptäckte jag att 50 (!) extra startplatser är släppta så att just sådana fegisar som jag ska kunna anmäla sig..... :-S  )

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar