måndag 12 december 2011

Vilken tur att det gick över!

Idag har jag varit ledig och började dagen med en välbehövlig sovmorgon. Inga snöflingor idag heller! Efter frukost och och den bästa koppen kaffe på hela dagen, fick jag ett anfall av städlust. Jag satte mig vid datorn en stund och kan man tänka sig.....anfallet gick över och jag fick plötsligt mer lust att ut och träna! Rullskidor blev det idag (trots envis hosta, men nu kan jag inte sitta still längre, jag har svettabstinens...(?). Jag var lite vinglig och var faktiskt nära att rulla omkull flera gånger. Det är lite som att cykla. Ju saktare det går desto mer vingligt är det.
Förra året vid denna tiden hade vi varit insnöade flera gånger. I år är det grönt så långt ögat kan nå. Inte mycket till julstämning...
Jag hittade några foto ifrån december 2010, visst ser det härligt ut!

Snö upp över fönsterna

 
Vår innergård december 2010. Noas julklapp (slalomskidor) hade jag gömt innanför den svarta dörren i hörnan. På julafton kom det ännu mer snö. Det var bara att skotta bort ett par kubikmeter snö för att komma åt dom....

Pulkåkning på Sockertoppen (=livsfarligt!)

Reflexvästarna som skymtas mellan träden sitter på friskusarna Madde & Stoffe. Detta är bildbevis på att löpning är en perfekt "året runt aktivitet". Rätt skor eller broddar så finns det inga hinder!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar