lördag 17 december 2011

JULGODIS


Idag har vi gjort julgodis i olika former och smaker. Brända mandlar, Fudge, Apelsinchokladkola och Moccakola. Mmmm... ljuvligt gott blev det. Det har gått åt hur mycket socker som helst och det passar ju inte alls in i min sockerfilosofi. Men vad gör man inte....det är ju bara jul en gång om året. Och det är faktiskt viktigare att man håller koll på det man stoppar i sig mellan nyår och jul än det man äter mellan jul och nyår....

Duktiga sockerbagare!

Lägg till bildtext



Min personliga favorit är Chokladkolan med apelsinsmak. Receptet på den hittar du HÄR.

Beträffande träningen så ligger den på is (och då menar jag inte att jag har börjat åka skridsko...!). Jag får bakslag i min förkylning gång på gång. Så nu har jag vilat i flera dagar och det är inget KUL ALLS. Jag vill UUUT!! Jag får gå och trösta mig med en stor bit FUDGE....

3 kommentarer:

  1. Vi testade ditt recept igår på vår årliga julgodistillverkarkväll. Supergod blev den! Men vet inte om Stoffe håller med om att den var så god så det var värt att röra i över en timme innan vi fick upp temperaturen ;) Han såg sådär glad ut...men jag var lika glad för det ;-)

    SvaraRadera
  2. Kramar Madde skulle det ju också stå!!!

    SvaraRadera
  3. HaHa ...Det krävs en del i dessa HCLF tider...(=high carb low fat..:-).
    En hemlighet är att om man har en vid, tjockbottnad gryta och plattan på ca 5:an så behöver du inte röra mer än då och då.

    SvaraRadera