fredag 21 november 2014

Imorse vaknade jag och var sängliggande....

Jorå så att....förkylning från h-vetet är på besök.  Men herre jisses vad gör det?? Är det någon gång det är lägligt att vara krasslig så är det väl i november.  Fast det är ju synd att inte klaga...
Årets mörkaste månad är snart slut och jag har minsann bestämt mig för att julklapparna ska införskaffas innan lucia tänder sina ljus i kronan.  Och jag är på go väg kan jag berätta! ! Frågan är bara om jag kommer hitta alla de gömda julklapparna när det väl är dags att plocka fram dom ?!  Har nämligen en förmåga att gömma klapparna så bra(?) att jag sen inte hittar dom.  Det har hänt att jag hittat julklappar här hemma lagom till midsommar.

Det är kul med jul tycker jag! Jag är barnsligt förtjust i bjällerklang och allt annat som hör julen till. Min önskelista till tomten hänger jag fortfarande upp på kylskåpet (även om det nu för tiden är mer en komihåglapp över vad jag själv behöver införskaffa).  Och det slår aldrig fel för varje år går jag på niten att köpa något juligt klädesplagg, ni vet nåt sånt där rött eller grått, stickat med luddkrage och gärna med tofsar eller snöflingor på. Det använder jag ju förstås aldrig efter mellandagarna och till nästa år är det samma sak igen.... Ja ni förstår....traditioner är till för att hållas!  Inga avkall på dom här inte! Så det lär väl bli en lusekofta eller nån annan gräslig stickad tröja att hänga i garderoben i år också....

2 kommentarer:

  1. Hej! Jag hoppas verkligen att du är fri från förkylningen och vill också passa på att önska dig en fröjdefull jul. Tack för all inspiration till motion du gett mig genom din positiva blogg under 2014! Kram från trogen läsare

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack snälla du för dina rader! DU inspirerar mig till att skriva! Önskar dig en riktigt God Jul och Lycka med din träning och allt annat också för den delen!

      Radera