tisdag 27 november 2012

Ovanlig staty

Här går jag i tron att man ändå är något sånär tränad.....men dagen- och gårdagens grymma träningsvärk är nog ett bevis på att jag tränar alldeles för mycket i min bekvämlighetszon....För det var hundan vad löpskolningen/löpstyrkan från i söndags satte sig i mina ben. Speciellt framsida lår och HELA ändalykten! Det gör mer ont än efter ett marathon!

Därför var det extra skönt att ligga i plurret igår och mjuka upp det hela, eller rätttare sagt lägga till lite träningsvärk i armar och axlar. Jag och "Järnviljan" hade nämligen en alldeles egen simfröken och vi fick många bra träningstips för att få in crawltekniken.
Jag ska se om jag kommer ihåg simfrökens benämningen på några....
"Kill i kill" = drar armtaget med tummen längs med sidan ända upp i armhålan
"Ball" = Slår sig själv i ändan med handen när man är längst bak med i armtaget
"One to one"= Drar ett armtag i taget medans den andra armen är längst fram
"Doppa fingrarna" = Dra fingertopparna i vattenytan för att överdriva att ha armbågen som högsta punkten genom hela armtaget.
Vi sög åt oss som tvättsvampar av allt Maria sa till oss och när jag gick därifrån igårkväll kom jag på mig själv att faktiskt längta till nästa simträning.

När jag var i Stockholm i förra veckan blev jag imponerad av denna statyn på Drottninggatan. Varför??
Jo, för att det var ingen staty.  Det var en livs levande man. Han stod blickstilla och rörde inte en min. Och det dröjde länge innan man kunde upptäcka att det var en människa.
Stillastående arbete


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar