måndag 26 november 2012

Gemensam träning för IronLadies

Paula, Daniel, Anna, Karolina och jag
 
Idag har Ironladies gänget haft förmånen att bli coachade av en riktig löparguru. I ösregnet på motionsslingorna i Skrylle for vi runt under Daniel Ekmans ledning. Det han inte vet om löpning är nog inte värt att veta. Han är fd elitlöpare och arbetar bla som Personlig tränare, löptränare på Springtimes resor och sedan coachar han självaste Johan Larsson i hans elitkarriär i löpning. Jag har tränats av honom på en av mina löparresor till Portugal så det var ingen överraskning att han var duktig.
Så här såg passet ut:
Efter uppvärmningen körde han lite löpskolning med oss vilket jag egentligen tycker borde heta löpstyrka. De sista övningarna sög ordentligt i lårmusklerna. Det var bland annat kicksparkar, höga knän, koordination armar-ben, hoppsansteg, månsteg och utfallssteg. Efter det var det ingen barnlek längre.....Intervallerna kördes igång och vi startade på lite olika ställen eftersom vi inte är helt jämna i hastighet. 1 min-1,5 min-2 min-1,5 min-1 min-1 min-1,5 min- 2 min-1,5 min-1 min-2 min med  1 minuts gå eller ståvila emellan. Tempot skulle vara ca 25 sekunder snabbare än tävlingstempot på milen vilket skulle betyda ca 3,55 för mig. Jag klarade inte det i alla intervallerna då de 2 sista hamnade på en sträcka med uppförsbackar. Det var ett mycket bra pass och framför allt så pressar man sig lite extra när man är några stycken som peppar varandra.
Tack Paula för att du delade med dig av din duktiga och inspirerande PT Danel Ekman!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar