onsdag 9 maj 2012

Segerns sötma


Maskrosen är onödigt hatad tycker jag!! För visst är det väl fint nu när ängarna färgas gula av miljontals gula rosor. Vi borde egentligen uppskatta denna gula lilla skönhet mer, med tanke alla fördelar. Den är till exempel väldigt lättskött. Den förökar sig alldeles själv! Det gröna bladverket är en bra marktäckare. Blommorna går att måla med (det är garanterat tvättäkta färg....)! De gröna bladen kan man äta. Det finns ingen risk att den blir utrotningshotad. Du kan plocka HUR MÅNGA DU VILL!  Ja, det finns säkert fler fördelar. Så passa på att njut nu, för den enda nackdelen är att denna massiva blomningen snart är över.....   ;-)

Igår kväll rusade jag runt Glimåkras gator. Jag ställde nämligen upp i Sparbanksloppet på 7,8 kilometer och fick faktiskt vinna detta lilla lopp. Trevligt....
Dock gjorde sig förmiddagspasset på cykeln sig till känna redan efter ca 2 km (!), och jag hade lite krampkänningar i baksida lår. Men segerns sötma var för stark och tävlingsdjävulen satt där på axeln och sa:
"-KOOOOM IGEEEN NUUU, din vekling, lite smärta ska du väl tåla....!" Och det var inget annat att göra än att lyda. Tävlingsdjävulen får väl ha ryggsäcken jag vann, som tack för hjälpen....

2 kommentarer:

  1. Grattis till segern :) Du bjuder verkligen på inspiration på alla sätt!! Ska tänka på detta att använda detta med en "tävlingsdjävul på axeln" på lördag när det gör ont :) Kram Madde

    SvaraRadera
  2. Och jag ska tänka på ER på lördag!!! Då sitter jag avundsjuk här hemma.....men vad är en halvmara i Götet.... alldeles...alldeles....underbart rolig!! Lycka till!

    SvaraRadera