tisdag 22 maj 2012

8 år sedan


Storebrors första möte med lillasyster för 8 år sedan
Mina fina barn!





Den 21 maj för 8 år sedan var det en exakt lika fin dag som det var igår. Det kommer jag mycket tydligt ihåg för då mötte mitt yngsta Livsverk dagens ljus för första gången. Tänk att hon är hela 8 år! Och jag själv är fortfarande 25......Märkligt.....













Så igår var det kalas med alldeles för mycket smörgåstårta, på tok för stor marängtårta och vetebröd som hönorna fick festa på idag. Men är det kalas så är det! Bättre med för mycket än för lite!
Gästerna fick helt enkelt med sig små "doggybags" hem och idag har vi ätit.....ja, just det, smörgåstårta!!


Under mitt träningspass ikväll var det meningen att jag skulle ta en lugn och behaglig 9 kilometers runda. Och det var den också. Så härligt skön att kilometertiden på 8,9 kilometer blev 4,33. Jag sprang alltså en lätt träningsrunda idag på bara 4 sekunder sämre kilometertid än jag hade på Tjejmilen i söndags. Det måste vara något jag gör väldigt fel när jag inte kan prestera bättre än 4 sekunder per kilometer på en tävling än på en träning. Eller så är det de berömda trappsteget som löparpassionen brukar trösta mig med när jag inte tycker att det händer ett dugg med resultaten trots hård träning. Plötsligt händer det...... (eller hur dom nu säger i reklamen)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar