lördag 12 februari 2011

När livet sätts i gungning.....

Min kära Mamma har gått igenom många och jobbiga undersökningar hela hösten och igår fick hon äntligen det besked som vi så innerligt har hoppats på att få, enda sedan slutet på augusti förra året. Jag blev så lycklig igår, när Mamma ringde mig och sa att hennes ansvarige läkare ringt och berättat att de inte hade hittat några cancerceller.
Jag är så glad för hennes skull och för hela vår familj. Efter vårt glada telefonsamtal igår undrade barnen genast vad det handlade om, eftersom jag var sprudlande glad. När jag berättade varför, så jublade vi tillsammans och vi firade med glass och segerdans.....

Livet får ett annat perspektiv när saker ställs på sin spets. När sånt här händer ens nära och kära känns det som att man står och balanserar på ett ben längst ut på en gungbräda.

NU KÄNNER JAG ATT BRÄDAN HAR SLUTAT GUNGA OCH BÅDA BENEN STÅR NUMERA STADIGT IGEN.

Tusen kramar till dig Mamma och till Pappa som alltid finns där och fixar och trixar.


2 kommentarer:

  1. Förstår att ni gjorde segerdans :) Kram till er alla!! /Madde

    SvaraRadera
  2. Gud va skönt. Va ju värt väntan då =)

    SvaraRadera