måndag 28 februari 2011

Mitt liv som Gustav Vasa

Det livet varade i ett dagsverke med 23 minuters övertid :-D och det var en fantastisk dag med solsken och vackra vyer. När vi startade i Sälen kl 07 stod termometern på -13 och jag hade egentligen för lite kläder, men eftersom det skulle bli sol och varmare uppåt dagen valde jag att åka i den outfiten som jag hade tänkt från början. Det visade sig vara bra. Det blev precis lagom när man väl hade kommit igång. Lite kallt om fingrar och tår i början bara. Jag kan också tala om att vallan var ENASTÅENDE....eller iallafall helt okey om man tittade på alla andras 'glid' och 'släpp'. Jag gjorde många omkörningar i uppförsbackarna men däremot så försämrades glidet med värmen uppåt dagen. Lämnade in skidorna för lite förbättring av glidet i Oxberg, men det blev ingen skillnad över huvudtaget. Sedan lyckades jag med 3 vurpor. 2 på helt slät mark och 1 i ett rejält utförslut. Under dom sista 25 kilometrarna drog och slet det i min högra ljumske men för övrigt var det inga större smärtor. Den jobbigaste delen av loppet var milen innan Evertsberg. Där var det tufft. Uppför hela tiden. Sammanfattningsvis var det en fantastiskt rolig upplevelse men också jobbigare än vad jag trodde. Hela kroppen gör ont idag. Min pappa lovade mig nåt extra i födelsedagspresent om jag körde fortare än vad han gjorde första gången. Så nu sitter jag här och klurar på vad det ska bli....
MIN TID på Öppet Spår: 08.23

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar