tisdag 8 februari 2011

Extra glad

Idag är jag extra glad över det där lilla, enkla, självklara, som vi alla gör utan att tänka......Nämligen tända ljuset på strömbrytaren, spola i toaletten, varmt och gott från elementen och laga mat på spisen.

Efter att ha varit strömlösa i 14-15 timmar så värdesätter man dom sakerna väldigt högt. Stormen inatt gjorde att strömmen försvann vid 02-03 tiden. När barnen hade förstått att det var becksvart låg vi snart alla FYRA i dubbelsängen och lyssnade på hur stormarna tjöt på utsidan. "-Kusligt, men lite spännande" sa Linn.

Både skola och Fritids stängde på förmiddagen så jag körde hem tidigare från jobbet och jag och Linn lagade god Ungers Gulaschsoppa på kaminen.

Sedan smälte vi snö som vi kunde spola i toaletten med

Nu ska jag gå och ta en varm skön dusch innan jag ska brygga en god varm kopp kaffe.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar