fredag 25 februari 2011

3 dagar kvar till Öppet Spår

Nu börjar tankarna snurra i mitt huvud.....vad ska packas i vilken väska...? vilka strumpor....? vilken mössa.....? OjOjOJ jag som har tyckt att det har varit mycket tänka på när man ska springa Lidingöloppet. Det är ju ingeting jämfört med detta. Nåja, får jag bara med mig skidorna, pjäxorna och stavarna så ska det väl ordna sig... :-)

Ända sedan jag började löpträna på allvar har Vasaloppet alltid funnits där i mina tankar. Det har liksom varit en milstolpe...Min pappa är en rutinerad Vasaloppslöpare så det har det alltid pratats mycket om det hemma under min uppväxt. Jag tror han har kört Öppet Spår 6 gånger och Vasaloppet 1 gång. Sedan har han kört ett av sina lopp på den beundransvärda tiden 6:20!!! Det kommer jag aldrig att vara i närheten av oavsett hur mycket jag tränar! Men ivilket fall som så ska det bli roligt att kunna dela erfarenheten med honom.

Jag har lovat Lotta att jag ska ta med mig mitt "löparknark", så igårkväll blev det till att baka lite bars. Så såna kommer att trängas med vallaburkarna i midjeväskan under loppet.

Tyvärr har denna veckan inte varit så som jag hade planerat. Jag har haft ont i halsen och huvudet (och som vanligt kommer ryggsmärtan oxå då). Förkylningsviruset har surrat runt mig som en getingsvärm.... Jag har inte tagit ett enda löpsteg för att undvika att bli helt däckad och ikväll känns det faktiskt bättre!! HOPPAS HOPPAS att det är ännu bättre imorgon.
Nu ska jag sova mig iform
ZZZZZZzzzzz
(Ni som känner mig, vet att ovanstående rader är ganska vanliga när det gäller mig. Att hitta alla möjliga fel på mig själv inför ett lopp, är nämligen en väldigt vanlig olat som jag har ;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar