söndag 6 oktober 2013

Kul på hjul

Iklädd mina allra äldsta löpartights, cykelvantar och hjälm gav jag mig ut på rullskidorna i fredags för första gången på 1 1/2 år. Jisses Hur skulle detta gå?? Jag var helt säker på att jag skulle komma hem med uppskrapade knän och en surmulen uppsyn och med en Vasaloppsstart till salu! Men icke sa nicke. Den pyttelilla rullskideteknik som någonsin funnits fanns kvar. Det gick helt enkelt för bra för att ta det enkla beslutet att inte starta i vasaloppet 2014.
I veckan har jag också blivit informerad av en säker källa att själva rullskidtekniken är inte till gagn för den riktiga snölängdåkningen, kanske till och med förödande. Det borde vara ännu ett skäl att inte bry mig om att blanda in skidorna i all triträning och SwimRun förberedelser som kommer att behövas i vinter.
Men sedan vet jag ju att när man väl är där i Berga By och har de 9 milen framför sig så ångrar man inte sig en enda sekund.

Jag får helt enkelt fundera en stund till.....

4 kommentarer:

  1. Nja....kanske men det är aldrig för sent att ge upp även om det nog inte är mitt motto precis ;-)

    SvaraRadera
  2. Haha, jag är av den bestämda åsikten att rullskidor är livsfarliga! Skönt att höra att man kan vara utan dem. Speciellt som man står här med en anmälan till Halvvasan i handen och alltså måste stå på ett par skidor för första gången på 30 år. :-)

    SvaraRadera
  3. Lycka till Lilian! Vi får helt enkelt hoppas på en riktigt vit vinter!

    SvaraRadera