fredag 16 augusti 2013

Dan före dopparedan

Ikväll känner jag mig lika förväntansfull och spänd som ett barn gör på lillejulafton. Nu är det bara 12 timmar kvar till start och för mig är det verkligen julafton imorgon!!! Visst.... det kommer inte att bara bli en massa julpraliner utan även en hel del smärta och sura sillar på julbordet! Men jäklar vilken julklapp jag förhoppningsvis får av tomten på kvällen..... En Ironman medalj....
Dagen idag har varit härligt skön! Vi började med att cykla en kort runda, mest för att testa cyklarna efter transporten hit och sedan ett kort löppass på det. Skönt att röra på sig!!
Efter det kom dagens viktigaste uppgift! Nämligen packa påsarna och göra iordning cykeln.
I den blåa påsen-BIKE -ombyte från sim till cykel och i den röda påsen -RUN-ombyte till löpning. Sedan var det ju det här med cykeln....det är ju där det ska ätas...Eftersom cykelkorg inte "bär sig" på en Ironmantävling fick picknicken helt enkelt tejpas runt ramen...
När allt var packat (förhoppningsvis i rätta påsen) så åkte vi in till Kalmar för att checka in alltihop. Så nu är det bara att vänta och vänta och vänta....
Jag är så glad att vi är alla 4 Ironladies här. Det gör att vi kan nöta och stöta alla möjliga och omöjliga saker kring denna cirkusen....Jag saknar dock min namne.....Lotta Järnviljan!  Hon ska ta sin IM medalj i Köpenhamn på söndag. All lycka till dig, LOTTA!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar