fredag 31 maj 2013

På cykel i SKÅNE



 Det är en fröjd för ögat att vara cyklist i denna delen av Sverige! Jag kan verkligen inte titta mig mätt på detta landskapet som visar sig från sin allra bästa sida vid denna tiden på året! Sköna gröna färger och fullt med guldgula rapsfält i full blom. När man cyklar upplever man ju också alla härliga dofter! Rapsfälten doftar fantastiskt! För att inte tala om syren och jasmin! Ja, just nu finns det faktiskt inget negativt med att träna cykel!
Att bo så här nära Österlen så att man kan cykla dit är ett privilegium!


Tre sjöjungfruar

Jag och Järnvijan
Igårkväll var det äntligen dags för premiärdoppet (med våtdräkten förståss). Det var inte alls särskilt kallt. Jag gissar 17 grader. Men nu har jag gjort nya upptäckter och fått nya problem! YRSEL! Kallt vatten i öronen i kombination med inga kakelplattor (!) att följa i vattnet tappade jag helt orienteringsförmågan. Så det kändes som att man simmade  i blindo. har nämligen inte fått in tekniken att vrida upp huvudet snett framåt för att navigera.... Tänk er att flytta sig framåt i total dimma (under vattnet) och titta upp ett par sekunder i sidled var 3:e sekund. Men hoppet ligger i att Kalmar sund kommer att ha betydligt klarare vatten är sjövattnet igår. Kanske kan det göra att man inte får samma känsla av claustrofobi! Vi simmade nog ca 3 km (svårt att uppskatta, garminklockan tappar GPS signalen ideligen), och det känns bra inför nästa söndag i Sövde!
Men nu har Järnviljan varit ute och surfat på nätet och hittat en ny utmaning till oss. Så nu ska man oroa sig för fler saker.....Fast hon vet helt klart vem hon ska fråga. Jag är inte svårövertalad......
Så fixar vi en plats i Kustjagaren (som egentligen är fulltecknat) så står vi på startlinjen den 29 juni.
 HÄR finns info om racet!





3 kommentarer:

  1. Vilka fina bilder. Har du kamera med dig eller fotar du med mobilen?

    SvaraRadera
  2. Jag har tagit fotona med mobilen, på cykeln, i farten......! Bara en tidsfråga tills vinden blåser den ur händerna på mig, rakt ner i asfalten....

    SvaraRadera
  3. Tack för svaret. Skulle funnits nån hållare till mobilen som man fäste på styret typ så man kunde knäppa fina bilder. Såg en hel hjord med rådjur på vägen en gång, men innan jag stannat o plockat fram mobilen hade jag ju skrämt iväg dem...

    SvaraRadera