torsdag 6 juni 2013

Intensivkurs

Så där ja! Nu är det ordnat! Lotta "Järnviljans" idé har gått och blivit verklighet! För trots att Kustjagaren var fulltecknad så har vi nu jagat fatt på en startplats och vi har en patrull (dvs lag) i Kustjagaren den 29 juni!
Det ska bli spännande och jag tror att det kan vara bra för mitt lilla huvud att ta fokus på något annat än Ironman några veckor. Loppet som är en kortvariant på Från Ö till Ö går ut på att ta sig kortaste vägen från Torhamnsudde till Karlskrona. Detta innebär att vägen går igenom en hel del vatten och 10 av totalt 21 sträckor är simning. Simsträckorna är ca 4,5 km och löpningen är 2,6 mil ( om man lyckas hålla sig till banan.....) Vi har bara en liten detalj som vi ska slipa en del på.....nämligen orienteringen  :-) ! Därför har jag beställt en intensivkurs i ämnet av löparpassionen här hemma!

Denna veckan har jag tagit det ganska lugnt. allt för att spara kroppen till ½ Iron på söndag. Men i måndags hade iallafall jag och Lotta triträning i/vid en sjö här i närheten. Det är inte helt helt enkelt att få "till" ett sånt pass, så några dagar innan hade vi lite tankeverksamhet hur vi skulle lösa det med logistiken med växlingar, cykelförvaring och hur vi skulle lägga upp cykel- och löpsträckorna. Till slut fixade Lotta så att vi fick låna en superbra skåpbil som i princip fungerade som ett rullande cykelgarage. Så när vi hade simmat i 30 minuter så hade vi växlingsområdet i bakluckan på min bil och cyklarna kunde sedan rullas ut skåpbilen. Efter cyklingen ställdes cyklarna in i "garaget" igen och det var ingen risk för att någon klåfingrig som inte hade kunnat skilja på "ditt" och "mitt" skulle frestas av våra dyrgripar! Löpningen blev en enkel "fram och tillbaka" variant på ca 7 km på en underbar sträcka längs med sjön som vi hade simmat i. Det blev ett bra pass med lite lagom långa sträckor, allt för att vi inte skulle slita ut oss inför söndag, och det kändes skönt att ha tränat på lite övergångar.


 


 
 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar