torsdag 11 oktober 2012

Vätskebälte

Hur tröttsamt är det inte med ett vätske bälte som skaver eller slänger hit och dit? Eller ännu värre att flaskorna halkar ut hela tiden? Jag har tröttnat på mitt och därför köpte jag ett nytt på mässan på Lidingöloppet.
Igår testade jag det och det satt som en smäck!! Vilken skillnad från mitt gamla Active bälte! Detta är format för att passa runt höfterna och vätskehållarna håller fast hela flaskorna, vilket gör att dom inte rör sig särskilt mycket när man springer. Inga kardborrefästen utan istället ett elastiskt justerbart bälte som fästes med ett "klickspänne". Det har en fin stadig väska för telefon etc på magen (eller på ryggen för den delen, eftersom man kan vända bältet). Flaskorna rymmer 250 ml vardera så en halvliter kan man bära med sig. Det finns även små fästen för "turbogel" eller andra hokusPokus (?) på sidorna. Flaskorna behöver man inte öppna utan de har ett gummimembran som gör att man bara kan trycka i sig vätskan. Sist men inte minst är det ju så himla snyggt också! Pris? Jag gav 350 riksdaler för mitt på mässan
Bältet går att köpa HÄR.
Och NEJ..... jag får tyvärr inte ett nickel för att skriva så här positivt om det här! Det är helt enkelt bara för bra för att inte tipsa andra löparnördar om det!!  ;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar