lördag 20 oktober 2012

Ljusterapi

Nu är det äntligen dags för mig att komma ut ur garderoben....eller iallfall ut ur zoombiestadiet. Efter 5 nätters arbete i rad denna veckan behöver jag nu LJUS!!! Och kan man tänka sig idag, har det varit ljust och varmt!! Kroppen och knoppen skrek egentligen VILA VILA VILA, men jag var bara tvungen att ge mig ut på en kort "må bra runda" i skogen. Jag och Madde blev nämligen stoppade av ett stort gäng jägare som ockuperade skogen  igår så det fick bli ett långpass på asfalt istället. Därför kändes skogen extra lockande idag!
Jag tränar inte efter ett schema utan har som motto att lyssna på kroppen och därefter lägga upp dagens träning. På en vecka försöker jag dock lägga in ETT långpass (över 20 km), ett kvalitetspass och däremellan lite medeldistanser, fartlek och och sist men inte minst, det allra viktigaste "må bra passen"!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar