fredag 26 oktober 2012

En halv liter avfettningsmedel och lite tid fattigare

Jag är definitivt inte mycket för materialvård. Nej, jag gillar att slänga löparkläderna i tvättmaskinen och sedan sköter det sig själv. Snabbt och enkelt och jag tycker att jag använder tiden effektivt genom att 99 % av träningstiden ägnas åt just TRÄNING! Under tiden hoppar jag själv in i duschen och den mycket minimala löparutrustningen blir som ny efter en timme i tvättmaskinen! Apropå 'bli som ny' så har vissa löparkläder, framförallt tights, en helt otrolig kvalité. Jag har ett par Nike löpartights som jag gissar att jag köpte 2006. Dom har säkert snurrat i tvättmaskinen 500 gånger, minst. Och jag lovar, dom ser exakt likadana ut nu som när jag köpte dom! Behöver jag säga att dom är mina absoluta favoriter???
Men, för att återgå till vårdandet. Min gamla trotjänare, TREKEN, har sannerligen inte varit bortklemad med en massa onödigt (?) putsande. Den har i bästa fall fått en lätt avduschning av trädgårdsslangen när det har varit alltför mycket grus och gnejs i maskineriet. I ärlighetens namn har jag nog gjort det mest för att inte asa in en massa skit i förrådet där TREKEN bor när den inte rullar. Ja, ni kan ju bara ana hur en kedja och växlar ser ut efter 4 års rullande utan en gnutta avfettningsmedel. Trots denna misshandel har kedjan aldrig hoppat och jag har inte fått en enda punka!
Men igår fanns ingen återvändo! Nu var det dags! Oavsett om den snälla tomten har en superfin carboncykel i säcken eller inte så kommer TREKEN vara en del av mitt cykelliv i flera år till!! Så nu skulle den svarta sörjan runt klingor och kedja bort! Jag kommer definitivt inte visa några 'FÖRE BILDER' på min kvällsaktivitet igårkväll men så här fint blev det iallafall efter:
Förresten så har det fallit snö idag, och det i kombination med detta inlägget, så borde jag kanske ta tag i mina längdåkningsskidor och ta bort klistervallan från vinterns Vasalopp....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar