tisdag 11 september 2012

Dålig disciplin

Idag hade jag bestämt att ett par fönster skulle putsas och att dammsugare skulle vallas ett varv. Men... vad gör jag?? Ger mig ut och cyklar istället! Jag har helt enkelt för dålig disciplin! Men det var ju så vackert väder och dammråttorna får ligga kvar en dag till! Träningen på cykeln var ovanligt rolig idag faktiskt (kanske för att jag visste att alternativet var fönsterputsning ). Jag har gett mig f-nken på att det ska bli lite fart i pedalerna nu . Så idag tänkte jag att jag ska 'våga' bli trött i benen, våga hålla i och trycka på! Lida lite när det bränner i låren och inse att det faktiskt går över. Och äntligen känns det som att det börjar lossna!!
 
Men det kommer att bli en utmaning att hålla "i" cyklingen över vintern. Så att jag kan ha en bra bas att utgå ifrån när den verkliga cykelträningen inför IronMan 2013 ska komma igång  nästa vår.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar