måndag 19 mars 2012

Självscanning

Att få en avstämning när man har scannat sina varor själv, får mig att känna mig lite illa till mods. Jag vet egentligen inte varför, för det vore ju inte hela världen om det skulle vara fel. Jag tror iallafall inte att larmet går eller att det börjar blinka eller att alla kommer att peka fingar åt just mig.....men ändå känner jag mig så konstigt nervös.
Idag hände det! Storhandlade tre stora påsar på Maxi och på betalningsskärmen stod det TAG KONTAKT MED PERSONAL! Bara det fick mitt hjärta att slå några slag extra. Vad var nu detta??? Hade något ramlat ner i kassen utan att scannats, hade jag gjort något som man inte fick???? En kvinna närmade sig sakta, började knappa på min pekskärm och sa med en auktoritär röst "- JAHA, DÅ BLIR DET EN AVSTÄMNING IDAG!" Med svansen mellan benen får jag snällt lägga upp innehållet i mina tre påsar och för varje vara jag lägger upp tänker jag: "scannade jag verkligen denna ??? OJOJOJ jag minns inte!!" och handsvetten börjar göra sig till känna. Jag får summan till mig av kassörskan och jag betalar med kortet. Jag försöker verka helt oberörd och tänker INTE vara den som frågar om det stämde!! Jag betalar 946 kronor och försöker dra mig till minnes vad det stod på handscannern innan jag satte tillbaka den i stället. Hur jag än anstränger mig minns jag bara att det stod 900 och nånting. Samtidigt som jag  får kvittot säger då äntligen kassörska: "Ja, det stämde ju på öret!
PUUHHH, jag andas ut och hoppas att alla andra ser att MINA varor minsann stämde. Jag tycker faktiskt att en liten fanfar kunde varit på sin plats  :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar