söndag 13 november 2011

Pay Back time

Idag har vi gett tillbaka lite tid och kraft till klubben genom att vara funktionärer i Ryssbergets IK:s egen mara.Vi har hejat OCH peppat OCH langat vätska OCH sett till att alla maraton- och halvmarathonlöpare i Bromölla fick en härlig tur med apostlahästarna. Det var ett nästan lika härligt löparväder idag som igår i Jämjö. Banan är en 4-varvs bana och Linn och Noa hjälpte till med vätskan vid varvningen. Linn ville så gärna langa vätska, och det fick hon göra när de snabbaste elitlöparna hade passerat. En av de rutinerade veteranlöparna tyckte det var ett väldigt trevligt inslag och gav gärna några minuter av sin tid för att stanna hos henne och dricka av den goda och energirika Coca Colan. Dock fällde han en kommentar att vi sinkade honom genom att ha så små söta funktionärer som han bara var tvungen att stanna hos och prata med en stund. Hmmmm....hur ska jag då tolka att dom allra flesta slet sportdrycken ur händerna på mig i en rasande fart...  ;-)

Linn langar vätska
  Som dom flesta vet är det tillåtet att lämna in egen dryck/energi som placeras ut på ett separat bord vid vätskestationerna. Och det är då rakt ingen myt att marathonlöpare har en del "ticks" för sig. Det kunde man bland annat få bekräftat genom att titta på vad som låg på detta bord. Där fanns allt ifrån en liten påse grillchips till salta grodor, kanelsnurror och Iprentabletter (som kanske inte så lämpligt att ta i samband med en marathonansträngning) m.m. Kolla bara på den lilla "doggybag" som ligger här:
Nu ska jag inte sitta här och göra narr av marathonlöparna!!! ALLA gjorde verkligen fantastiska prestationer.
Tur att jag hade min halvmara i benen från igår för annars hade jag blivit sååå avundsjuk på alla de svettiga löpartokarna som fick springa idag.

Löpartoken själv, i egen hög person
(ja, jag vet....någon envisas med att kalla mig löpardiva men jag gillar löpartok bättre....;-)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar