tisdag 29 november 2011

50 år gammal hushållsassistent......

Jag kan berätta att koskit på hjulen gör att det är bakhalt på rullskidorna! I de trakterna där jag bor och tränar är nämligen vägarna ofta trafikerade av bönder med diverse jordbruksredskap. Och på vissa ställen är det ofta tappat en del som istället borde vara på gödselstacken eller möjligen utspritt på åkrarna. Men det gör inte mig något. Det är härligt att se folk vara ute och arbeta och det känns mysigt när man ser bönderna stanna med sina traktorer vid väggropen och växla några ord. Här omkring finns det faktiskt några kvar som inte har förvandlat sina jordbruk till stora industrier. Nåväl, skidorna rullade på fint idag och jag kan berätta att dagens runda körde jag 18 minuter fortare än vad jag gjorde förra vintern!! Men jag vet inte om det beror på förbättrad teknik eller om jag möjligen är lite starkare i armar och bål. I vilket fall som så är det superkul!! Nu väntar jag bara på snön....fast enligt många längdåkningsexperter så är skåningarna generellt snabbare på Vasaloppet just för att vi har så lite snö (det vill säga vi tränar så mycket rullskidor och stakning).

Min rullskiderunda idag kan man se om man klickar HÄR. Och det var friska vindar på det "Huarödska" berget vill jag lova.

Ikväll är det dax för Lussebullebak. Min bästa vän i bageriet (förutom mina barn förståss) är definitivt min hushållsassistent. Det är en Kenwood Chef och är ett arv från min kära mormor. Den är minst 50 år gammal och är superbra. DET KAN MAN KALLA KVALITÉ!!


Surdegsgrunden är utkastad och påbörjad på nytt. Nu har den snart flyttat runt över allt. En kollega upplyste mig häromdagen att jag skulle räkna med att misslyckas ett par gånger innan det kommer igång. Nån som fattar vad jag gör för fel???

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar