söndag 7 september 2014

Gör om gör rätt....




Våtdräkten har torkat nu och det känns overkligt att jag var där ute, på skärgårdsöarna, tillsammans med Lotta, för mindre än en vecka sedan. Jag kan ärligt talat inte sluta tänka på vilken otrolig naturupplevelse det var och hur fascinerande det är att kunna förlytta sig rakt över både land och vatten med bara sin egen kropp. Att komma upp ur havet, klättrandes, hasandes och krypandes och bara fortsätta rakt fram på klippor och genom skog, snår och helt enkelt ta sig fram överallt. Jag tänker ofta på känslan jag hade när vi simmade ute på djupt hav, när man inte hörde något annat än "kaffekokarljudet"  från sin egen andning och det enda man såg i vattnet var  mängder av små bubblor som bildades i hålen på paddlarna. Det låter kanske som en klyscha men man var "ett med naturen".
Det vore väldigt konstigt om man inte skulle vilja göra det igen, eller hur.....och då hela vägen!! Så gör om gör rätt!! Vår sponsor är villig att ge oss en andra chans. TACK http://www.helrent.se/ för att du tror på oss!

Men vad kommer att krävas för att vi ska vara säkra på att ta oss hela vägen på ÖtillÖ?
För det första : SIMTEKNIKTRÄNING! Uthålligheten har vi, men däremot inte tekniken och därmed inte heller snabbheten.
För det andra: Löpträning off road!! Till exempel 5 meter utanför skogsvägen/stigen i obanad terräng. Inte löpning över stengäret utan PÅ! Det får helt enkelt vara slut på glamouren och ge sig rakt ut i myllan istället!! No more asfalt.....
Team Hel(l)Rent,  jag med blåa remmar på händerna och LottaJärnviljan som stoppar i öronproppar
 
Men nu är det ju inte så enkelt (inget är enkelt med ÖtillÖ!!!) att bara bestämma sig, utan man ska ha lite tur att få en startplats också. SwimRun är helt klart här för att stanna. Så kvala in på någon annan SwimRun-tävling lär bara bli svårare och svårare då fler upptäcker tjusningen med SwimRun.
Vi får helt enkelt ha en överläggning, planering och målsättning inför 2015......Är vi villiga att ta tid från annan träning och istället lägga det på simningen? Det är beslut som måste tänkas över. För ska jag ställa upp i ÖtillÖ igen så SKA JAG BANNE MIG TA MIG HELA VÄGEN!
 
 
När man tittar på bilderna så ser det helt fantastiskt ut! Nästan exotiskt.....men jag måste medge att SwimRun kan man inte riktigt kalla exotiskt...Det är inte så glamoröst somdet ser ut! Det är en hård kamp om att övervinna vatten, kyla, terräng och trötthet och det är...... alldeles alldeles underbart kul!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar