onsdag 23 juli 2014

Plötsligt händer det....

Idag har jag varit på stan. Det var massor med lediga parkeringsplatser, lite folk och varmt som satan...
Men jag var bara tvungen att springa runt och göra lite ärende. Sist i raden  av "måsten" idag var systembolaget. Jag är inte så ofta på systemet och har väldigt dålig koll på detta. Men jag måste säga att jag kände mig väldigt sofistikerad och vuxen när jag gick till kassakön idag med korgen full av olika flaskor rödvin (det är typ det ända jag dricker och är kapabel till att känna om det smakar gott eller ej). När jag efter någon minut i kön ställer upp mina flaskor på bandet så tittar kassören lite underligt på mig. Jag hinner tänka att det är något konstigt med den blicken....Sedan slår det mig! Men inte kan han väl.....Kan han verkligen tro.... Åh.. äntligen kommer han att fråga...Har inte hänt mig dom senaste 20 åren...Säg det nu då, säg det då!! Fråga mig efter legitimation!! MAKE MY DAY!!
Efter några sekunder när han har "blippat" färdigt flaskorna på bandet så liksom reser han sig nästan upp ur kassastolen och öppnar munnen....(NU ÄNTLIGEN tänker jag!!) också säger han: "-Jag får klämma lite på dina påsar är du snäll".
Fanken också. Han tyckte bara jag såg skum ut och skulle kolla så jag inte hade stoppat ett helrör i Intersportpåsen.....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar