torsdag 19 juni 2014

Tack och lov att man inte är ung nu...

Det kan inte vara lätt att vara tonåring i denna värld av mediauppkoppling...Det är knappt så att man hanterar det som vuxen.... :-) För visst tittar man på Facebook med ett visst avund ibland. För ALLA har ju det så himla bra ALLTID...Eller?? Och ALLA hinner verkligen med ALLTING och kan ändå sitta med ett glas rött på den lediga helgen och bara njuuuta av att ha ett hem som är tipp topp....Det är bra tycker jag! Att man hinner njuta alltså, för det hade ju varit för jäkla tradigt om man inte hade hunnit ladda batterierna med lite belöningar då och då. Men just nu är "gott om tid" en bristvara för undertecknad....Tidsödande träning börjar ta ut sin rätt. Därför har jag lagt in 4 veckor semester framför mig.
Och då ska vi åka ett par veckor till medelhavet, besöka Liseberg, måla fönster, städa, tvätta, sortera bland gammal lump, hälsa på släkt och vänner, renovera hela huset och däremellan sitta på trädäcket med ett glas rött och njuta av den ogräsfria trädgården.

Nä.....jag bara skoja....
Vi har inte planerat ett endaste dugg....och är ganska nöjda med det.


Med ålder kommer inte bara gråa hår och rynkor utan en viss självinsikt och lite visdom. Livet känns lugnare liksom (ja tro det eller ej....). Man har liksom accepterat att livet går inte alltid i gräddfilen utan man kan vara nöjd även när det går i mellanmjölkens land, åtminstone så länge mjölken inte surnar.....


Jag önskar alla en härlig midsommar! Nu börjar sommaren! Jo så är det! Midsommar = sommarstart och inget annat! För visst finns det inget deppigare än när folk påminner en om att "nu vänder det, nu går vi mot mörkare tider...." Nej minsann, det örat lyssnar jag inte på. Det vänder minsann inte så fort i december när vi har vintersolståndet...
Nej nu ska vi njuta av värme och sol långt in i oktober!


4 kommentarer:

  1. Härliga kloka ord du delar med dig av. Glad midsommar från en trogen läsare.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack tack! Vad kul att höra att du brukar läsa mina rader! Glad sommar!

      Radera
  2. Kära vän, du är klok som en bok.. Eller vis som en gumma ;) Ha en härlig midsommar! // Järnviljan.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Eller hade jag bara tur när jag tänkte.... Vi ses snart Järnviljan!

      Radera