torsdag 12 juni 2014

Simteknik

 
Jag tror jag ska börja "torrsimma" lite. Jag tänkte att jag kan väl lägga mig på köksbordet och träna armtagstekniken. Ja, för det är uppenbart att jag har definitivt inte alla detaljerna klart för mig. Jag tyckte nog att det gick ganska hyfsat i bassängen i vintras men nu, i öppet vatten, känns det som att den lilla teknik som eventuellt nånsin har funnits är som bortblåst. I öppet vatten är det vågor, vind och navigering som stör "finsimmet". Men nästa simträning ska jag tänka på att göra draget med böjd armbåge och att den största kraften ska vara i den andra halvan av draget. Inte låta magen vara parallell med botten hela tiden utan istället rotera bålen mer. En av mina undringar är också hur mmycket jag behöver öka kraften i draget eller hänger det verkligen "bara" på tekniken. Så fort utomhusbaden öppnar så ska jag ringa en av mina privata simfröknar och fråga om jag kan få en lektion eller två....
 
Om två veckor ska jag och SuperSara ha ett team i Kustjagaren . Hon är en betydligt vassare simmare än jag så därför har jag fixat en bogserlina.
 
Jag hittade en passande elastisk lina bland båtprylarna på Biltema och sedan lite ursnygga rosa och lila karbinhakar tilldet. Dock vet inte Sara om mina planer med linan än men jag tänkte att om jag får "haka fast mig" i henne under simningen så får hon haka på mig på löpningen (om det det skulle behövas ;-). Så delar vi på jobbet!
 
 

 
 


 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar