fredag 12 april 2013

Inte synkad med hjärtat...

Inte så inbjudande att ge sig ut idag. Molnen hade bokstavligen ramlat ner och krockat med marken. Men Petra peppade mig i telefonen med att påminna mig om att det finns MYCKET syre i luften. SANT!!!
Idag har det varit långpass löpning! Och det ska ju inte vara några större problem med tanke på att ambitionen var att "bara" ta mig runt dryga 20 kilometer utan att passa någon tid. Sprang helt ensam som jag nästan alltid brukar, vilket betyder att jag kan springa i den takt som passar just mig. Men jäklar vad benen var tunga idag! Två telefonstolpar, milt uttryckt!! Det var som om varje ben vägde 5 kg mer än vad dom brukar. Så trots att hjärtat kunde mer så var det helt omöjligt att lyfta benen snabbare. Det var som om hjärta och ben levde olika liv! Konstig känsla! Så där sprang jag och kämpade med mina telefonstolpar i sakta mak med möjlighet att föra ett viktigt telefonsamtal samtidigt (eller ja... nästan iallafall....;-).
Jag tror att det är cyklingen som "tar" på kroppen mer än vad jag tror. Och kanske gör jag alldeles för mycket misstag genom att inte ta hjälp av något träningsprogram eller någon PT inför IronMan. Det blir ju liksom lite "learning by doing" och jag "lär av mina misstag". Kanske onödigt att uppfinna hjulet.......
Men samtidigt tycker jag att det är roligt att planera själv och utföra dom pass som jag själv har klurat ut. Sedan är det ju såklart guld värt att få träningssällskap som man kan sporras eller få nya ideér och inspiration av. På söndag blir det äntligen lite sällskap på cykelpasset. Som jag har längtat! SMHI har till och med lovat sol och tvåsiffriga temperaturer.
Den 28 april är det sedan dags för säsongens första genomkörare! Då blir det Duathlon i klippan!
Vilket innebär 10 km löpning - 50 km cykling - 5 km löpning. Det ska bli riktigt kul och det blir ett bra träningstillfälle! Sedan blir det förstås extra roligt eftersom det blir den nya Meridacykeln som ska rulla! Den ska nämligen hämtas i veckan! Kan knappt bärga mig!!

TREVLIG HELG!!

4 kommentarer:

  1. Tyckte inte det såg ut som två telefonstolpar när jag körde om dig!! Du såg snygg och stark ut och det kändes som du sprang på rätt bra!! Go Liselott!! Kram Madde

    SvaraRadera
  2. Det var för väl att det inte såg lika illa ut som det kändes :-D. Hoppas vi snart kan ta ett pass tillsammans! Kram

    SvaraRadera
  3. Hej!
    Kul att hitta o läsa din blogg!! Det är inspirerande att läsa om din träning...kanske sår det ett frö till en vanlig motionär som jag som ännu inte kommit in i att träna regelbundet...eller rättare sagt gör det lika ofta i verkligheten som jag planerar i tanken. En månad till Göteborgsvarvet och än så länge har jag inte sprungit mer än en mil som längst. Nåväl, jag är inte i sista startgrupp i år så jag ska hinna ta mig runt innan stängning. Hade varit roligt att förbättra tiden från i fjol, men det är tveksamt.
    Lycka till med träningen inför ironman! Brorsan är oxå anmäld..kanske ska ta mig till Kalmar o heja på er :)
    Kram från Helene Å

    SvaraRadera
  4. Kul att du gillar läsningen. Antingen gillar man träningsbloggar eller så hatar man dom...ja, du vet hur det är...och du..jag är också en HELT VANLIG motionär även om jag försöker tänja mina gränser! Jag tror mycket väl att du fixar varvet på bättre tid i år trots att du inte har distansen i benen. Fokusera på fart på en del av träningarna fram till start! Det gör underverk! Lycka till!

    SvaraRadera