onsdag 27 februari 2013

Vårkänslor!

Åhhh vilken dag! Dom första riktiga vårkänslorna har definitivt infunnit sig idag. Solsken och doft av kall blöt jord som har fått några efterlängtade solstrålar på sig, har man kunnat njuta av idag. Givetvis klädde jag på mig en tröja för mycket på löparpasset idag och jag höll på att sluta i en blöt pöl av svett!


Man blir så glad av sådana här dagar! Efter en lång mörk vinter så kommer äntligen ljuset, energin och lusten! Nu är det bara en ny platta av Laleh som saknas i min MP3 spelare. Tills dess får jag hålla till godo med hennes gamla låtar. Till exempel låten "Vårens första dag" som passar alldeles förträffligt en dag som denna!

Idag har ett intervallpass avverkats med några andra inbitna löpare i byn. Kul att facebooksidan Degeberga Runners har fått så mycket gensvar och intresse. Idag var vi 4 stycken som hade spring i benen och for gata upp och gata ner....
För att återgå till intervallpasset så kändes det i benen att tempolöpningen i vinter har varit obefintlig. Men skam den som ger sig....Det bästa med ett intervallpass är att man asa sig hem på tandköttet (?) i knappt styrfart utan att skämmans..................


På väg till intervallpasset

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar