fredag 8 februari 2013

Det sa bara klick...

...sen var det igång!!
Otroligt vilken spridning och genomslagskraft ett "klick" på ett stort socialt medium kan få.
Man kan förstå att Facebooks grundare är ett geni och tjänar hur mycket pengar som helst. För det är helt klart där det händer! Och står det inte på Facebook så har det aldrig hänt, eller...:-)
Sedan får man tycka vad man vill om Facebook men vill man vara med där det händer så måste man åka med tåget..... Nu för tiden så står var och en för sitt eget skvaller, på ett eller annat sätt. Facebook, twitter eller bloggar är, enkelt sett, en väldigt lättsam dagstidning där man får komma in i andras liv en smula.

För att återgå till "klicket" så satt jag i lördagskväll och lekte med tanken att man skulle göra en Facebooksida för likasinnade löpare i den byn jag bor i. Plötsligt hade jag klickat igång den och jag lovar, det tog inte 1 minut förrän sidan hade fått respons i form av "gilla" klickningar! HELT OTROLIGT! Det var ju hur kul som helst och i veckan har det varit två gemensamma löpträningar i byn, och jag hoppas och tror att många fler vågar och vill vara med!

"There ain´t no mountain high enough" för Degeberga Runners!

2 kommentarer:

  1. Otrolig genomslagskraft FB har!
    Sidan gjorde du riktigt bra, trevligt initiativ :-)

    SvaraRadera
  2. Jag tog bara första steget! Nu blir det vad vi alla gör det till! Tack för att ni är 'med'!

    SvaraRadera