tisdag 29 januari 2013

Oglamorös träning

När jag hade simtränat igår var det en tidpunkt på dagen då många träningspass på gymmet drog igång. Jag kunde inte låta bli att snegla lite avundsjukt på de träningsflitiga som kom i sina snygga outfits istället för i 28 (!) lager av underställ, windstoppers och merinoull som jag just nu bråkar med inför mina löparpass. Men jag är ingen gymmänniska, och har aldrig varit, utan jag gillar att vara ute och svettas när motståndet inte bara (?) ligger i själva ansträngningen, utan även i alla yttre omständigheter som väder, underlag och höjdskillnader. Sedan att ögonen rinner, ansiktet blir alldeles rödmosigt av kylig vind och snoret finns i värsta fall både i och utanför näsan är kanske inte det jag gillar mest. Det jag gillar är enkelheten, att kunna träna var som helst och när som helst och utan att behöva passa tider. På gymmet ska det bokas pass, lösas medlemsskap, ta sig fram och tillbaka och gud vet inte vad.....
Men för att utöva lite triathlonträning i grupp behövs det några spinningcyklar....så snart sitter jag också där i mina allra snyggaste träningskläder som just nu ligger längst ner i lådan med träningskläder!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar