torsdag 13 december 2012

tolvtolvtolv

Igår var det en extra bra och faktiskt ganska osannolik dag. Dagen började med att jag var lite irriterad över att vår elleverantör hade planerat in ett strömavbrott mellan 08:00 och 11:30 pga reparationsabete. Det var som bekant svinkallt här i Skåne igår och jag bestämde mig för att hoppa tillbaka i bingen och försöka sova ikapp de förlorade sovtimmarna pga nattarbete dygnet innan. Efter djup törnrosasömn och par timmar senare väcktes jag av en mobil fortfarande varmt och behagligt hus. Strömavbrottet uteblev...Tack för det EON!

Nästa konstiga sak som hände var att jag blev uppringd på mitt arbete av en dam som berättade att hon hade mitt VISA kort?? Jag fick alltså tillbaka mitt förlorade kontokort redan innan jag hade hunnit sakna det!! Det visade sig att jag hade lämnat kvar det i P-automaten när jag löste parkeringsbiljett på jobbet. Det var en vänlig själ som hade lämnat in det till Informationen, där den dam, som sedan ringde upp mig, hade haft ett mindre detektivarbete för att hitta mig. TACK TACK TACK. Det besparade mig mycket arbete att slippa spärra kortet och skaffa nytt!

Inte nog med detta för efter lite övertid på jobbet hann klockan bli 23:00 innan jag var hemma. Det var ju lite sent men jag bestämde mig ändå för att surfa in på SpringTimes Julkalender på Webben och svara på dagens fråga. Svaret var Bikram (en speciell Yogaform som utförs i hög värme). Tror ni inte jag vann??!! Jodå, 500 kronor i Presentkort på Runners Store och en Yogabok. Som grädde på moset visade det sig att även en av mina löparvänner var en av de 5 som vann igår. Otroligt!!!


Datumet 121212 var nog lite magiskt iallafall......

Motsats till Skydiving = Snowdiving

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar