fredag 3 augusti 2012

Sydsveriges äldsta och mysigaste sommarlopp

En del spenderar fredagskvällen med att sitta och grilla, gå en promenad, umgås med vänner eller något annat trevligt. Vad gör jag?? Jo, jag åker och springer ett lopp såklart! Ikväll var det sydsveriges äldsta lopp, det vill säga Kullaloppet i Rörum, som lockade. Det är så otroligt fint däromkring och loppet har blivit lite av en sommartradition för mig. Det känns som att första fredagen i augusti alltid har en vacker sommarkväll för jag minns inget annat än vackert väder på denna dagen. Start och mål är vid en fin gammal dansbana som man nästan inte trodde existerade längre.

Eftersom jag oftast inte har förmågan att springa till mig placeringspriser så får jag helt enkelt förlita mig på turen. Nu har jag inte heller så mycket lycka i lotterier så därför tänkte jag fördubbla mina chanser  idag med mitt utomordentligt passande startnummer! Så när startnummer 86 ropades upp for jag upp för att starta ett 30 meters sprintlopp fram till prisbordet, men som tur var blev jag stoppad av mina kloka
barn.
Det kunde ju blivit lite pinsamt när jag hade krockat med den riktiga 86:an......
Och nej....98:an ropades aldrig upp :-(

Men....vilken ljuvlig sommarkväll vi fick!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar