tisdag 10 januari 2012

Tur att jag inte sålde

Så här lät det när jag skulle ut och rulla på skidorna ikväll:
Linn: -Har du inte sålt rullskidorna än?
Fullt sjå med att få på mig alla attirajler (pannlampa, sladdar, telefon, hörlurar etc...) svarar jag lite frånvarande: -Vadå sälja? Vad menar du?
Linn: - Ja, du sa ju att du skulle sälja dom billigt efter förra gången du var ute och tränade. Har du glömt det Mamma?
Då kom jag plötsligt ihåg hur det låg till. På nyårsafton körde jag nämligen långpass på rullskidorna och var det inte isigt på vägen så var det grusigt. Skidorna rullade hur trögt som helst och min teknik var urusel. Jag var riktigt sur. De första orden jag sa när jag kom hem den eftermiddagen har tydligen Linn lagt på minnet. Om jag minns rätt var det något i stil med; - Nu skiter jag i det här. Jag ska sälja rullskidorna..... BILLIGT.....
Som tur var så var det bara tomma ord för ikväll kändes det riktigt kul att rulla. Jag lånade sambons orienteringslampa och gav mig ut i vinterkvällen. Och efter ett par kilometer när jag hade intalat mig att mörkret inte ÄR farligt och alla psykopater är ju faktiskt ute även på dagtid så var det total meditation. Helt mörkt runtomkring och bara en ljuskägla att följa....HÄRLIGT





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar