tisdag 17 januari 2012

Jag är skeptisk...

Trots att jag i grunden är något skeptisk till kosttillskott så ska jag nu göra ett försök och testa strandnyponpulver mot min onda rygg. I det finns ett ämne som förkortas GOPO (galactolipid) som är rikt på C-vitamin och har en antiinflammatorisk effekt på ledvärk. Tydligen är ämnet väldigt populärt att ge till hästar. (Det passar ju bra eftersom jag har två egna apostlahästar.... :-) Faktum är att jag köpte preparatet i en hälsokostaffär för ett par år sedan (dyrt som sjutton var det förståss), men jag tog inte särskilt många kapslar då dom är så stora att jag höll på att klökas av bara åsynen av dom. Nu däremot delar jag kapslarna och sköljer ner pulvret blandat med vatten. 4-6 kapslar om dagen ska ner så det är ju en del...


Om man googlar ämnet så verkar det finnas många som har god effekt av det. Men eftersom jag av naturen är skeptisk så börjar jag fundera på "placeboeffekten" och tron kan försätta berg osv... men den skepsisen spricker ju faktiskt när det gäller den goda effekten på hästarna. Dom har ju inte gärna själva galopperat till stan för att handla något som dom läst om på nätet.....
Vi får väl se...
Fortsättning följer....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar