tisdag 4 oktober 2011

En annan åtråvärd metall

Nu när silvret är erövrat på Lidingöloppet och Klassikerdiplomet ligger i garderoben så finns det givetvis tankar på nya mål och utmaningar. Under året har träningen tagit sig andra dimensioner och jag har förstått att ingenting är omöjligt (?) bara olika jobbigt (?). Vad ska jag då göra nästa år?? Det har funnits tankar i mitt huvud länge om detta och jag har väl slängt ut en och annan ledtråd men inte riktigt vågat uttala det i klartext. Men NU, tror jag att jag har nött och stött detta tillräckligt länge för att äntligen säga: IRONWOMAN!!  ( Det killar i min mage bara av att säga ordet....) Jag gillar ju att "leka" triathlet så vad kan då passa bättre än denna (i mina ögon) ultimata prestation i Kalmar augusti 2012.
Distanserna är:
3800 m simning i öppet vatten (Kalmarsund)
18 mil cykling
42,195 km löpning
Detta ska klaras av på max 15 timmar. Efter en hel del kalkylering har jag kommit fram till att jag borde klara av det. Inte idag och inte imorgon eller nästa vecka så klart. Men om jag trimmar upp träningen under vintern och våren och lägger fokus på framförallt cyklingen och på att klara av hög ansträngning under många timmar. Men innan dess ska jag åka Vasaloppet......

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar