lördag 4 juni 2011

Runt Ringsjön på cykel

TJOHOOO!!! Vilken dag jag har haft på cykeln!!
Jag har cyklat Ringsjön runt i strålande sol och helt vindstilla. Det kunde inte blivit ett bättre "genrep" inför Vätternrundan. Det var sååå kul och känslan som jag ville ha med mig till Vätternrundan har jag fått MED RÅGE!
Jag lyckades hänga med i två olika klungor och det är ju verkligen ett HELT ANNAT sätt att cykla på än när man är själv! Efter ca 5 kilometer kom 5-6 killar i ett raskt tempo upp jämsides och då tänkte jag: "-Lika bra att testa hänga på..." Sagt och gjort....Jag kände mig som en igel som klängde mig fast till varje pris. Jag väntade (lite förskräckt...) på att dom skulle vinka fram mig för att "dra". Men.. gentlemän som dom var, lät dom mig åka med, För det var precis så det kändes. Jag "åkte" cykel i 4 mil i ca 32-33 km/h fart. Gentlemännen hade bestämt att dom skulle in i första depån i Osbyholm vilket jag hade bestämt mig för att cykla förbi. Jag sa tack och hej och sedan blev det lite ensamcykling (dvs ingen klunga) ända till Höör (60 kilometer). Sedan hände något helt galet!! Det kom en klunga på säkert 30 cyklister med gula tröjor och gula cyklar och då såg jag min chans igen (och fler med mig....). Efter dessa gulingar var vi säkert 20-30 stycken som hängde fast. Sen var det "bara" att åka med igen. Sanslöst.... Men det gäller minsann att hålla koll fram och bak och sidor och överallt. Det var en kille som plötsligt bestämde sig för att gå ut i ytterspår och jäklar, det var en "ströken tjuga" emellan våra däck. Hade vi gått ihopa där hade jag nog fått syna asfalten.
Jag såg en hel del cyklister som hade vurpat och jag kunde riktigt föreställa mig hur ont det gör....

När vi hade 1 mil kvar till Höör var jag sanslöst pigg. Men jag fick snällt hålla mig där i klungan för det var omöjligt att ta sig ur och fram. Av någon anledning blev det lite "dragspelseffekt" på slutet.. Mycket cykla ifatt och sen bromsa. Det var lite irriterande när man bara ville cykla "på".
Men det spelar ingen som helst roll... det var en rolig runda och jag fick det jag önskade....Lite Cykelsjälvförtroende!

Klicka här så ser ni min runda runt Ringsjön.

Efter målgången i Höör.

2 kommentarer:

  1. Ringsjon
    sound great if you guys need a place to stay log on to www.shellysbnb.com

    SvaraRadera
  2. Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.

    SvaraRadera