lördag 5 mars 2011

Separationsångest...

Jag saknar skidorna...... eller iallafall alla omständigheter runt träningen. Som till exempel; vilken runda ska jag köra på rullisarna? bra spår? vilken valla? Allt det där som jag har svurit över hela hösten och vintern är  det jag nu allra mest kommer ihåg av träningen inför Öppet Spår. Ja.... och SÅ KLART hela loppet! Nu har jag bestämt mig för att köra VASALOPPET 2012. Det var inte länge efter målgången i måndags som jag bestämde mig för att detta ska jag göra igen, och nu efter att ha kollat upp vilken startgrupp jag hamnar i (troligen startgrupp 7) så har jag bestämt mig för att köra tävlingen och inte Öppet Spår. Ni som har kört Vasaloppet eller Öppet Spår vet ju att Vasaloppet rankas högre än Öppet Spår av folk i allmänhet. Men många av dom har ingen aning om att Öppet Spår är exakt lika långt. Sedan finns det även dom som är rutinerade vasaloppslöpare som säger det samma, vilket jag egentligen inte har förstått mig på. Anledningen att jag väljer Vasaloppet nästa gång är att få uppleva allting runtomkring. Att få vara med om stämningen, köerna vid start, publiken ja allt det där som är mycket mycket mindre av på ÖPPET SPÅR. Jag antar att det är framför allt det dom menar.

1 kommentar:

  1. Du är inte klok! Snart joggar du väl till jobbet också,,,tokstolla! Nej jag bara skoja,,,,,du är helt otroligt duktig!
    Pussar & Kramar/Camilla

    SvaraRadera