söndag 28 februari 2016

Simskola

Nu arrangerar Triathlonklubben jag är med i 6 tillfällen av coachning med en mycket duktig långdistanssimmare och triathlet som heter Angela Fox. Så nu har jag äntligen börjat i den simskola som jag så länge vetat att jag behöver! 2 av dom 6 lektionerna avverkades förra helgen och redan då kände jag att det är hur mycket som helst som jag kan förbättra med ganska enkla medel. För simning handlar om teknik, teknik, och åter teknik!! Den springande punkten...eller förlåt den simmande punkten på dom första lektionerna var rotation och åter rotation!!! Man ska inte simma frisim på mage!! Frisim simmar man från sida till sida. Jo, det visste jag kanske men har jag gjort det?? Nej det har jag inte....Men nu blir det ändring på det. Känns det som att man, när som helst, håller på att snurra över på rygg så är man förmodligen i närheten av att göra rätt.





Det som för övrigt var genomgripande på dessa två dagarna var att "göra sig så lång som möjligt", "spänna kroppen",  "hitta och fånga vattnet i draget",,"breda armtag".  Bara för att nämna något. 
Hemläxa fick vi givetvis.... Och jag ligger något lite efter med den.... Berätta inte det för simfröken bara.... 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar