fredag 24 juli 2020

Stopp och belägg!


Ser ni något.....? Inte...? Nej, det gjorde inte jag heller...
Förstora bilden så ser ni att det finns en kedja uppspänd över vägen. Här kom jag nerför när jag tränade med cykelcrossen för två veckor sedan. Ca 2 meter innan upptäcker jag kedjan och det var alldeles för sent för att bromsa. Jag hann tänka att nu går det år h-vete. Och mycket riktigt ...Minns att jag försökte hoppa över kedjan med hela cykeln. Men om jag inte kan hoppa med cykeln någon annan gång så varför i herrans namn skulle jag kunna göra detta nu och dessutom 2 dm högt.... Nädå det blev som jag hann tänka. Det tog tvärstopp och cykeln fastnade i kedjan. Jag slog en frivolt tillsammans med cykeln och hann inte ens släppa styret. För att vara efterklok var det nog väldigt bra att både händer och fötter satt fast på cykeln ända ner i grusen för jag skadade mig minimalt... Jag blev mest rädd och förbannad.... Både på den som hade spänt upp kedjan och på mig själv över att inte ha uppmärksammat den. Jag fick loss cykeln och försökte känna efter om jag var hel. Det verkade okey. Min ena hand var illa sargad och hakan blödde. Satt en stund och tänkte att jag borde kanske ringa efter hämtning men till min stora förvåning funkande ju cykeln så jag trampade hem....


Men varför hänger man upp en kedja utan att märka den så att den syns? Kan väl kanske inte klandra någon ATT det hänger en kedja där, men varför inte hänga den med reflexer eller varningar så att den syns? Jag borde kanske inte heller ha cyklat där då sträckan ingick i Skåneleden och där säger man att man inte bör cykla. Det kan jag förstå men jag kom själv och det var en grusväg.... Det kan väl inte göra något att cykla på en grusväg...
Som grädde på moset säger försäkringsbolaget att glasögonskadan gäller inte om man har cyklat Downhill, MTB, Cykelcross eller BMX .... Jo jag tackar .... Men vad är ett par brillor när är allt annat är okey Så jag tackar någon annan för något mycket större än vad Länsförsäkringar någonsin skulle kunna betala ut 🙏

Love Peace and Cykelskor

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar