söndag 25 maj 2014

Energiöverskottet gick till Startskottet

Liten har blivit stor! Hela 10 år har mitt minsta underverk hunnit bli! Konstigt....för jag är ju fortfarande 27 (hmmm.....märkligt)
 

 

 
Hon fyller år nu i maj när världen består av 100 nyanser av grönt. Tänk om vi kunde haft tre majmånader om året. Jag bara älskar klimatet vi har just nu. Det är inte för varmt inte för kallt, oftast soligt och man har flera månader framför sig av sol, vind och vatten.
 
Startskottet
I fredags gick Startskottet i K-stad. Ett stadslopp på 10 km som Jag var ytterst tveksam till om jag skulle starta. Så sent som på torsdagen så tänkte jag strunta i det. Jag var fortfarande öm i benen efter Köpenhamn Marathon och ett millopp på hemmaplan det skojar man inte med....Hujeda mig...Kan det bli värre?? Kuta 10 km genom stadens gator på kvällen. Ingenstans att "gömma" sig, Ingenstans att slå av på farten och en sån himla stark önskan om att få göra ett bra lopp.... När Petra SMS:ade mig på torsdagen så var jag fortfarande för feg för att säga att "-Jo det är klart jag ska springa"....På fredagen hade jag dock ett allvarligt snack med mig själv! Envägskommunikationen lät ungefär så här: Vad är detta för trams....Skulle du inte delta bara för att du är lite trött i benen...! Sicken fegis du är och hur går detta ihop med det du egentligen står för....Nej SLUTA LARVA DIG, ÅK DIT OCH SPRING OCH HA KUL!
 
 
Jag tog till slut mitt förnuft till fånga och startade i Startskottet. Det var en fantastisk kväll med massor av pigga och glada löpare. Det är ju klart att man trivs i sådana sällskap...
 
 
 
 
Efter målgång gick de två tvåorna och förpestade en uteservering på stan. Oduschade och med torkat stinkande svett satt vi kvar en bra bit in på kvällen och snackade om....löpning såklart
 



Det blev en vacker och ljummen försommarkväll. Dock blev natten ganska ung för undertecknad så kulturnatten överlämnade jag åt de andra 27 åringarna.....



 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar