söndag 5 januari 2014

Allt du önskar kan du få



Tomten kan kanske inte uppfylla alla önskningar, men för gudskull, sluta aldrig önska.....!
Att ha egna strävansmål och önskningar, som man själv kan styra över, ger åtminstone mig en extra krydda i tillvaron. Men att ha en balans i önskningar och att vara nöjd är nog ännu viktigare. Att inte glömma bort det som egentligen betyder något! Att ge av sin tid till någon annan. Att dela med sig och att faktiskt vara nöjd med vad man faktiskt kan och har! Jag tror att det är väldigt lätt, och tyvärr väldigt dåligt för självkänslan, att alltid sträva till något större, dyrare, längre eller snabbare. 
Den friske har många önskningar men den sjuke har bara EN.....


När jag tittade på ett av TV-programmen "I huvudet på Gunde Svan" i höstas förstod jag plötsligt vad den gemensamma (och lite deprimerande) nämnaren på många elitidrottare är. Det verkar som att alla de som fortfarande är aktiva inom sin idrott är sällan eller aldrig nöjda! Troligtvis är det därför som många av dem blir just BÄST! De sätter sig aldrig tillbaka i gungstolen och tänker "-fy fan vad jag é bra....". Nej, att aldrig vara nöjd är nog tyvärr en nödvändig personlighet för att nå den absoluta toppen! 
Men det är också toppen att vara en glad motionär! Att ha lite blygsamma mål som gärna sätts lite i underkant för att verkligen kunna nå dom! Något är bättre än inget! Oavsett om det handlar om träning, omtanke, pengar eller prylar!

Gott nytt 2014

Peace Love and Löparskor




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar