söndag 4 september 2011

Jämnställt för en gångs skull

Jag vill ge en STOR eloge till Hässleholmsloppet för att dom har TVÅ bergspriser, det vill säga ett till Herr och ett till Dam. Jag har nämligen ännu inte varit på ett enda lopp som har mer än ETT spurt/bergspris, vilket ju då alltid tillfaller en MAN.
Gnällig.....Jag ???? Ja, kanske det...Men rätt ska vara rätt. Tjejer ska tävla mot tjejer PUNKT SLUT!

Jag och "Järnviljan" var där igår och kämpade i backarna på Möllerödsfältet vid Hovdalaslott. Det är en superrolig terrängbana med mycket backar och olika underlag hela tiden. Jag förbättrade min tid med 1 ½ minut från förra året och detta loppet låg på exakt samma tidpunkt i förhållande till Lidingöloppet 2010. Det kanske kanske betyder att jag kan fixa dom där envisa sekundrarna som gör att jag hamnar på rätt sida om 2 timmar och 38 minuter på LL om 3 veckor :-D.
I vilket fall som helst så var jag chanslös mot "Fivefingers" löperskan från Hässleholm. Men jag hade KUL och en alldeles egen hejarklack bestående av Mamma, Pappa, LöparFolke och Karen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar