lördag 14 maj 2011

Nöta sadel...

Idag har det varit cykling på schemat. Vi rullade från Kristianstad upp på Linderödsåsen och sedan via Åhus tillbaka till Kristianstad. Vi susade igenom vackra bokskogar och solgula rapsfält. Körsbärsträden stod i full blom och till och med en och annan tidig syrenbuske var på gång att slå ut.  Åhhh, vad fint det va..har jag nämt att jag ääälskar maj??
Det känns som att "träningstiden" på cykeln är viktigare än hur långt man cyklar (dvs hur snabbt). Man behöver ju träna kroppen på att sitta i den ställningen länge....länge.....  När man har suttit 4-5 timmar i cykelställning börjar det att kännas i ländrygg, axlar och nacke och det måste man försöka vänja kroppen vid.... Det kommer väl att bli några timmar till på sadeln den 18 juni....
Jag har fortfarande problem med mina fötter. Jag kan inte hålla värmen trots både stödstrumpor och yllestrumpor. Jag vill inte tänka på hur det blir den 18:e ifall det regnar....hyyyyy

Uppför Sönnarslövsbacken


Mellan Everöd och Östra Sönnarslöv


Inför etapp 2 efter depåstoppet i Kyllingaröd.
Byxor upp
Läppcyl på
Brillorna på plats


Cykelkvintetten ( låter som ett dansband....) på uppställning i Kyllingaröd

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar