söndag 7 november 2010

Sista loppet i K35....

Sådär ja....nu är det dax att flytta upp en klass och då menar jag inte för att jag har blivit bättre....Nej då för jag har blivit ÄLDRE (huuuuu...) K40 here I come! Nya konkurrenter, nya rivaler, nya starka snabba kvinnor att tampas mot. Fast det förståss några är ju nygamla, det vill säga att jag tävlade mot några av dem i K35 innan de nådde den aktningsvärda åldern 40!
Nu när jag ändå är inne på ämnet om att bli bättre så blev det ännu ett personbästa i Skanneloppet igår. HELA 3 SEKUNDER! Jodå träning ger färdighet......
Men för Noa gick det riktigt bra. Det var relativt långt (3,9 km) och han deltog i P11. Det som gör att Skanneloppet är så speciellt är starten. Första starten är kl 10:00 och sedan släpps grupper med max 10 st iväg varje minut. Detta gör att man vet inte alls hur man ligger till förrän alla har kommit i mål. Man gör verkligen "sitt eget lopp". Noa hade bra självkännedom och fick kliva högst upp på pallen igår. Och då hade han ett år äldre killar bakom sig. KANONBRA JOBBAT Noa!

Fotografen hann inte med

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar