fredag 17 juni 2022

Ladies room

Är det bara jag som är gammalmodig eller är jag inte ensam om att tycka att det här med könsneutrala offentliga toaletter är en jäkligt onödig grej. Jag kan verkligen inte förlika med mig att gå in på Ladies room tillsamman med en bunke karlar. VARFÖR behöver vi ha detta konstiga påfund? Jag har förstått att anledningen är att den som inte riktigt vet vad den är, ska inte känna sig bortkommen och vilsen, och inte veta om "Hen" ska gå in på damernas eller in på herrarnas. "Hen" slipper alltså välja.... Men jag då? Jag som vet vad jag är. Varför kan inte jag få välja? 

Jag kan verkligen inte vänja mig vid att öppna dörren och gå in på en blandad toalett. Jag vågar knappt titta upp utan har blicken sänkt i golvet när jag stiger in. Tänk om dom har glömt att plocka bort pissoarerna ???!! Jag smiter alltid in och ut kvickt som attan utan att göra det den där lilla checken i spegeln om mascaran har runnit eller om några snorkråkor har flugit ut och sitter på olämpliga ställen.

Och nu ska jag avslöja något som inte är till det motsatta könets fördel.... Det ÄR mindre fräscht på herrarnas... Det luktar nästan alltid urin och jag hatar att behöva börja mitt besök med att fälla ner en sittring på en porslinskant som man vet vad den har blivit uttsatt för, på i bästa fall ½ meters avstånd. Och i sämsta fall ännu längre avstånd ;-).


Nej, gå tillbaka till vad det var innan. Låt hon vara hon, han vara han och hen är helt enkelt välkommen var som. 

Peace Love and Löparskor


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar