fredag 15 januari 2016

Nålad och nackad....

Nu har jag äntligen kommit på att jag ska gå till botten med problemet med min vrist och mitt högerben. Eller åtminstone ska jag gå till någon som kan behandla det. Så i tisdags stod jag hos Kiropraktikern för att få laser och kanske lite massage. Men Nähädå...Det fick jag inte...

Istället försökte hon vrida nacken av mig och när inte det gick, så omvandlades jag till en voodoodocka.
Och jag som alltid har undvikit kiropraktiker just av rädslan för att få nacke och rygg knäckt på ett olämpligt sätt. Men under besöket fanns det inte en chans att protestera. Hon sa; "-Jag känner att du har en låsning i nacken, benen är olika långa....slappna av och ta ett djupt andetag..." Och innan jag hann ta hela andetaget så sa det bara PANG! Och jäklar vad det small till i nacken! Det första jag gjorde efter smällen var att vifta på tårna. Det gick tack o lov. Hon hade inte vridit av nacken på mig, jag var inte förlamad...

Äsch...det är väl klart att kiropraktik är ett säkert behandlingssätt. Kiropraktiker är ju både ett legitimerat yrke och väldigt väl accepterat hos den traditionella medicinen.
Men jag måste bara "spetsa" till det lite, annars blir det här blogginlägget alldeles dötradigt att läsa ;-)

Efter mordförsöket ;-) trycktes det på onda punkter och mättes ben och sedan var det då dags för akupunktur. Det däremot, är jag inte alls rädd för. Det är ju ett gammalt, väl beprövat traditionellt kinesiskt behandlingssätt. Och jag menar..... så många kineser kan ju inte ha fel i så många hundratals år som detta har praktiserats.
Jag fick nålar i vaden, djupt in i hamstring och en i vristen. Och det är ju ingen som helst tvekan av att nålarna triggar igång nervsystemet. När hon snurrade på en av nålarna som hon satt i min hamstring kändes som någon klämde åt hela baksidan i ett skruvstäd.



Så nu har jag ett höger ben som funkar ännu sämre...fast då är det som det ska vara. Akupunktur ger lite samma symtom som träningsvärk. Ungefär som laser, som sätter igång en process som gör att området blir lite känsligt.

Men det här kommer att bli bra igen det vet jag. Men just nu är det på tok för roligt att träna för att låta bli. Jajaja... jag vet att det finns dom som tänker....tvångstankar... Men tro mig, det finns värre tvångstankar..... och dom har inte jag, hoppas jag....

2 kommentarer:

  1. Hahaha lika underhållande läsning som vanligt!:-D
    Tror för övrigt att du är alltför hårdnackad för att vrida nacken av... Hoppas porslinsvristen gör comeback i ett bättre jag. Fortsätt med dina tvångstankar, tänk vad ont vi tränande hade haft överallt annars utan dem! Kram Kajsa

    SvaraRadera
  2. Tack Kajsa! Det var en fin komplimang! Ont krut förgås inte så lätt ;-). Jag vet dock fler som inte är gjorda av porslin, inte ens vristerna.....

    SvaraRadera