fredag 6 februari 2015

Nytt årsbästa på shopping...

Idag har jag spenderat  och shoppat loss! Det har blivit 2 par löparskor, tränings strumpor, tights, lite kläder till barnen och jag har även hunnit med lite bankärenden. Det tog väl ungefär 45 minuter och jag var färdig långt innan borsten nuddade hårrufset. Jag har svart bälte i nätshopping!! Och jag älskar att slippa sno runt som en dåre på stan och leta, stressa och ändå inte hitta det jag söker. Jag handlar allt från träningsprylar, vanliga kläder, hygiengrejor mat och skor på internet. Träningsprylar handlar jag i princip alltid ifrån England. Där är det nästan halva priset. Ja, jag kan bara beklaga till de som livnär sig på detta här hemma men när det skiljer sig så otroligt mycket i pris så är jag mig själv närmast. Mina favoritsidor är Startfitness och Wiggle. Men det finns många fler.

Nu är det snö på mina breddgrader, åtminstone här uppe på kullen. I körsbärsdalen är det mindre och i K-stad är snödjupet ungefär lika mycket som semlans florsocker. Det är ganska kul att det kan skilja sig så mycket på bara ett par mil. Dock är det mindre roligt och svårt med skovalet när man ska ut och springa. Isiga asfaltsvägar kräver dubbar, i lössnö funkar trailskorna bäst och på hårt packad snö blir det glashalt med gummisulor. Svårt. ...Jag har funderat på att man borde uppfinna ett par löparskor som är grusade på undersidan. Tex en avtagbar sula som har gruskorn klistrade på sig. Då kunde man använda sina favoritskor på hala snöiga  skogsvägar utan att behöva använda dubbar som ofta lätt blir stumma så fort man kommer på hårt underlag. Genialiskt eller .... ;-) Jag underviker mina Icebugs med dubbar så länge jag kan. Mina vader blir så djävulskt stumma av  att springa med dom. Sen kan man förstås dra över en sula med gummidubbar på sina vanliga löparskor vilket funkar bra om man ska ut och springa på is...kommer du däremot ut på en väg med lössnö kommer det att vara ännu halare än utan dubbgalochen eftersom dubbarna troligen inte når ner i fast underlag och skons eget mönster har man dolt av gummit som håller dubbgalochen på plats .
Jag tror jag ska sätta mig i ett hörn och vänta på att träningslusten ska gå över eller så avverkar jag några avsnitt av "Wakling Dead " på cykel trainern .....
Sån e jag....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar