söndag 21 augusti 2011

Salomon Trail Tour i Bockeboda


Igår förenade jag nytta med nöje genom att vara med i trailtävlingen som Härlöfs If arrangerade i Bockeboda. Jag behöver ju egentligen TRÄNA och inte TÄVLA, och därför fanns det ingen noga eftertanke med träningspassen dagarna innan, så jag var i ärlighetens namn ganska sliten. Men det blev ett roligt och väldigt utmanande pass. Upp och ner på stigar, över stock och sten i obanad terräng och en lagom lång distans (11,6 km). Allt i min smak. Tyvärr var det en del som gick haltande därifrån och fick bryta pga stukningar. Jag klarade mig med en blå tå....Men är det en Trailtävling så är det...då får man anpassa farten efter underlaget, om man inte är orienterare och kan plöja obemärkt genom träsk och snår.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar