söndag 9 januari 2011

Tormestorpsloppet

Vallaproffset Pelle G "in action"
Idag har Tormestorpsloppet gått av stapeln och jag stod på startlinjen med tusen fjärilar i magen. Inte så mycket över kraftansträngningen i sig, utan över monsterbacken som skulle åkas nerför TVÅ gånger under mina 12 km. Det är en backe som egentligen är två. När man är framme vid den värsta branten har man redan fått mycket fart av den första utförsluten. Jag var tvungen att "reka" backen innan start och se hur dom andra bemästrade den och på dom 5 minuterna hann jag se två vurpor varav den ena var riktigt otäck. Det gjorde att mina fjärilar flög desto vildare i magen!
Det var töväder och det regnade faktiskt när vi körde dit. Pelle tog sig an mina skidor, så klockan 08.00 stod jag med skidorna i hans källare så han kunde gå loss på dom med glid, sicklar, borstar, slippapper, klister YOU NAME IT.... Så då var saken klar och jag kunde konstatera att det nu hängde på fler än MIG om det skulle bli en katastrof..... ;-)
Starten gick och allt kändes bra och det var riktigt roligt!!!!! Jag klarade att stå på benen i backen och hedern var därmed i behåll. Jag tror faktiskt att den goda vallan gjorde att jag kunde gå segrande ur striden i motionsklassen med en handduk med mig hem.

3 kommentarer:

  1. Grattis Liselott!
    Har tänkt på dig idag och undrat hur det var i spåret men du lyckades med bravur! Nu är det JAG
    som som är stolt över dig, lillasyster!!!

    SvaraRadera
  2. Tack tack....
    Rible...Du gav Kung Håkan bra motstånd!!

    SvaraRadera